Extra info Ambassador Cruise Line
Arts
Er is een medisch team beschikbaar aan boord voor noodgevallen. Er worden kosten gerekend voor verstrekte medische diensten en/of medicijnen, die voor ontscheping betaald moeten worden. Als je tijdens de reis ziek wordt of letsel oploopt en de diagnose en/of behandeling niet in het hospitaal kan gebeuren, zal je naar een ziekenhuis/kliniek op het vasteland vervoerd worden. Veel zorgverzekeringen vergoeden de kosten van medische zorg op zee, in het buitenland en van evacuatie per vliegtuig of helikopter niet. Wij raden je aan een goede reisverzekering af te sluiten inclusief dekking medische kosten. Zeeziektetabletten zijn tegen een kleine vergoeding verkrijgbaar bij de receptie.
Ambassador-app
Het is erg handig om de gratis app te downloaden van Ambassador Cruise Line. Het gebruik aan boord is gratis. Je kunt de app dus gebruiken zonder dat je gebruik hoeft te maken van een eventueel aan te schaffen wifi-pakket of via je eigen databundel.
Naast online inchecken, kan je op deze app gebruik maken van verschillende functies. Dit zijn onder andere het bekijken van het dagelijks programma, de menukaarten inzien, je rekeningoverzicht aan boord checken en nog veel meer.
De app kan je gratis downloaden via de Appstore of Google Playstore.
Bagage
Wij raden je aan één koffer per persoon mee te brengen. Elk bagagestuk mag niet meer wegen dan 23 kilo. Jouw bagage dien je goed te labelen en je dient de volgende gegevens te vermelden: naam, voornaam, naam van het schip, hutnummer (indien bekend), cruisedatum en haven van inscheping. Je overhandigt jouw bagage (niet de handbagage) aan het aangewezen personeel voordat je aan boord van het schip gaat. Jouw afgegeven bagage zal naar jouw hut worden gebracht. In de meeste hutten is opbergruimte onder het bed beschikbaar voor koffers die niet dieper zijn dan 23 cm. De rederij adviseert medicatie en waardevolle spullen te allen tijde bij je te dragen. De rederij is niet aansprakelijk voor verlies/schade aan eigendommen.
Let op: het is niet toegestaan om eigen dranken mee te nemen aan boord van het cruiseschip. Eigen meegebrachte dranken zullen worden ingenomen bij het aan boord gaan van het cruiseschip en kunnen aan het einde van de reis weer worden afgehaald. Dit geldt tevens voor dranken gekocht in de tax-free winkels aan boord.
Betalingen aan boord
Alle prijzen aan boord van de schepen van Ambassador Cruise Line zijn in pond sterling. Er is een cashless systeem voor alle aankopen aan boord. Er wordt een account voor je geopend aan het begin van de cruise om goederen en diensten aan boord te kopen. Alle aankopen worden in rekening gebracht op jouw boordrekening en aan het einde van de cruise krijg je een eindfactuur met een specificatie van alle kosten. Deze kan worden voldaan met MasterCard of Visa creditcards, of met Visa debitcards. Als je liever contant betaalt, dan kan je je cruisekaart opwaarderen bij de receptie.
Als je je onboard uitgaven met de creditcard wil voldoen, moet je deze tijdens het inschepingsprocedure laten registreren. De creditcard wordt vooraf geautoriseerd voor £1. Deze voorafgaande autorisatie verschijnt op je bankafschrift als een transactie in behandeling tot het einde van de cruise.
Je kunt je accountsaldo op elk gewenst moment controleren met de ALL ABOARD APP of bij de selfservicekiosken op het schip. Jouw account wordt om 03:00 uur op de dag van ontscheping gesloten, waarna het boordsaldo automatisch wordt verrekend. Houd er rekening mee dat aankopen die na dit punt worden gedaan, alleen contant mogen worden gedaan. Houd er rekening mee dat het 3-5 dagen kan duren voordat dit op uw bankrekening wordt bijgeschreven.
Boordpas
Bij inscheping ontvang je je boordpas. Met deze pas worden al jouw uitgaven aan boord geregistreerd. Tevens dient het als toegangsbewijs voor het cruiseschip en als sleutel van jouw hut.
Dagprogramma
Aan boord van jouw cruiseschip worden diverse activiteiten, muzikale optredens en voorstellingen georganiseerd. De tijden van deze dagelijkse activiteiten en voorstellingen kan je terug vinden in de Ambassador Cruise Line app. Evenals de dresscode van de avond.
Duurzaamheid
Ambassador Cruise Line houdt zo veel mogelijk rekening met het milieu. Jij kunt hieraan bijdragen en je afval aan boord scheiden. Om het je makkelijk te maken vind je aan boord gescheiden afvalbakken. Help jij mee het milieu voor de volgende generatie zo goed mogelijk achter te laten?
Excursies
Het deelnemen aan excursies in de diverse havens is niet verplicht. Je kunt in vele gevallen ook zelf de omgeving verkennen. Wel is het zo dat je door middel van het deelnemen aan een excursie de meeste informatie over een bepaalde plaats/gebied krijgt.
Informatie over excursies kun je in vele gevallen vinden op de website van Ambassador Cruise Line. Voor het vooraf boeken van excursies, kun je gebruik maken van je ‘’My Ambassador Sailing’’ account op de internetsite van de rederij. Je dient wel te beschikken over een creditcard om excursie(s) te kunnen boeken. Eventueel kun je aan boord, mocht er nog plaatsen beschikbaar zijn, aan de excursiebalie excursies boeken.
Ambassador Cruise Line kan helaas geen garantie geven dat al haar gepubliceerde landexcursies daadwerkelijk conform publicatie uitgevoerd zullen of kunnen worden. De uitvoering is in handen van onafhankelijke leveranciers. Klachten over excursies dienen ter plaatse aan boord afgehandeld te worden.
Faciliteiten
Aan boord van de cruiseschepen van Ambassador Cruise Line zijn verschillende faciliteiten aanwezig waar je (soms tegen betaling) gebruik van kunt maken, zoals restaurant, bar, fitness, spa & wellness, zwembad, internetgebruik, diverse winkeltjes en nog veel meer.
Fooien/ Hotel Service Charge & Bar Service Charge
Tijdens de cruise biedt de bemanning je overal op het schip een uitstekende service. Zij worden achter de schermen ondersteund door evenzoveel medewerkers en bemanningsleden, die hun uiterste best doen om jouw verblijf aan boord zo aangenaam mogelijk te maken. De fooi/hotel service charge is bedoeld om de gasten te garanderen dat de diensten aan de hoogste kwaliteitsstandaarden voldoen.
Ambassador Cruise Line rekent £7 per persoon per nacht (£6 per persoon per nacht voor cruises van 15 nachten of langer) en zijn inclusief in jouw reissom. Deze hoef je dus niet meer verplicht aan boord te betalen. Indien je wenst kun je ook aan individuele medewerkers een fooi geven, deze wordt echter niet in mindering gebracht op de fooi/hotel service charge.
Indien je voorafgaand aan de cruise geen drankenpakket hebt aangeschaft en de dranken los aan boord betaalt, dan komt er bovenop de prijs van de consumpties een Bar Service Charge, welke automatisch in rekening gebracht wordt. Dit is ook het geval indien je pas aan boord een drankenpakket aanschaft. Indien je voorafgaand aan de cruise wél een drankenpakket hebt aangeschaft, dan betaal je de Bar Service Bijdrage niet.
In- en ontscheping
Op de dag van vertrek dien je uiterlijk 2 uur voor afvaart van het schip in de haven aanwezig te zijn. Je kunt vanaf ca. 4 uur voor vertrek inschepen, tenzij anders vermeld op het reisschema, het reisschema vind je in de cruisedocumentatie. Wanneer je bent ingecheckt via ‘’My Ambassador Sailing’’ (te vinden op de website van Ambassador Cruise Line), of via de app van Ambassador Cruise Line, kan je de voorlopige inschepingstijden 21 dagen voor de vertrekdatum inzien. De definitieve inschepingstijden worden echter 72 uur van te voren bevestigd.
Direct als je aankomt bij de terminal wordt de bagage gelabeld, hierop staat onder andere het hutnummer. De koffers worden, in de loop van de dag, naar jouw hut gebracht. Je loopt vervolgens door naar de incheckbalie. Hier zullen de laatste zaken in orde worden gemaakt voordat je aan boord kunt gaan. Verder dien je voor de inscheping een ‘Inschepingformulier’ in te vullen, dat je ter plaatse ontvangt. Nadat de handbagage door de scanner is gehaald, de reispapieren en identiteitsbewijs zijn gecontroleerd, kun je aan boord.
De laatste avond vind je bagagelabels in de hut. Deze labels bevestig je aan de koffers die je ‘s avonds voor de hut plaatst (zorg voor een tas met spullen voor de laatste overnachting aan boord en kleding/toilet artikelen voor de volgende dag). De kleur of het nummer van de labels bepaalt de tijd van ontscheping en de plaats van jouw koffers in de douanehal. Op de laatste ochtend van de cruise, ga je naar de aangegeven vertreklounge waar je, indien van toepassing, jouw paspoort ophaalt en vervolgens de immigratie formaliteiten afhandelt.
Kinderen en baby’s
De schepen van Ambassador Cruise Line zijn kindvrij en dus Adult Only (18 jaar en ouder op het moment van de afvaart).
Uitzondering: De cruises met vertrek vanaf Curaçao zijn niet kindvrij; baby's en kinderen vanaf 12 maanden zijn welkom.
Kleding
Overdag aan boord en voor de excursies zijn de kledingvoorschriften vooral informeel en wordt casual kleding aangeraden. In de restaurants zijn korte broeken niet toegestaan. Tijdens de excursies is het aan te raden gemakkelijke en sportieve kleding, en comfortabele schoenen te dragen. Wanneer je tijdens de excursies religieuze plaatsen bezoekt, dien je gepaste kleding te dragen (geen short, bermuda, etc.). Tevens wordt het je ook aangeraden wat warmere kleding mee te nemen vanwege de temperatuurverschillen en airconditioning.
Ambassador Cruise Line adviseert je ook formelere kleding mee te nemen voor de gala-avonden (een donker pak/smoking voor mannen en avondkledij voor vrouwen), ca. 2 op elke cruise. In het dagelijkse programma word de kledingstijl per dag aangegeven.
Maaltijden
Er zijn verschillende restaurants aanwezig waar je terecht kan voor een uitgebreid avondmaal of tussendoortje. Aan boord is er open zitting voor het ontbijt en de lunch. Het diner wordt geserveerd in twee zittingen. De eerste zitting start om ca. 18:00 uur en de tweede zitting start om ca. 20:15 uur.
De openingstijden van de restaurants aan boord zijn te vinden in het dagelijkse programma.
Volg je een bepaald dieet om gezondheidsredenen dan kan Ambassor Cruise Line de volgende dieetopties aanbieden: glutenvrij, lactosevrij, cholesterolarm, vetarm, zoutarm, veganistisch en vegetarisch. De koks bereiden gerechten op maat die passen bij jouw specifieke wensen. Let op! Dit moet tijdens jouw boeking worden aangevraagd, maar uiterlijk 4 weken voor vertrek, en herbevestigd worden.
Reisdocumenten
Voor deelname aan de cruise dien je in het bezit te zijn van een geldig paspoort dat nog minimaal 6 maanden geldig is bij thuiskomst. Zonder geldige reisdocumenten wordt de toegang tot het cruiseschip geweigerd, zonder terugbetaling van de kosten van de reis. Je dient zelf voor geldige reisdocumenten voor de gehele reis te zorgen.
Wij raden aan om de geldigheid van jouw legitimatiebewijs te controleren bij de bevoegde autoriteiten en daar ook na te gaan of het nodig is om visa aan te vragen. N.B.: De scheepsofficier kan je tijdens het inschepen vragen om jouw identiteitsbewijs. Hij zal dit gedurende de gehele cruise bewaren om het aan de verschillende havenautoriteiten te kunnen laten zien. Als je het nodig hebt, wordt jouw identiteitsbewijs je tijdelijk teruggegeven.
Roken
Roken is uitsluitend toegestaan in de daarvoor aangewezen ruimtes aan dek. De rookgebieden worden aangegeven door borden en asbakken. Roken (inclusief e-sigaretten) is niet toegestaan in de hutten, inclusief balkonhutten en overal daar waar niet staat aangegeven dat er gerookt mag worden. Ambassador Cruise Line behoudt het recht om boetes uit te schrijven wanneer er gerookt wordt in de niet bestemde rookgebieden. Doorgaans kan het herhaaldelijk roken in rookvrije gebieden leiden tot ontscheping. Het gooien van sigarettenpeuken of iets anders op zee is strikt verboden volgens de internationale maritieme wetgeving.
Rolstoelgebruikers / Mindervalide gasten
Mindervalide gasten zijn van harte welkom aan boord van het cruiseschip. Ben je mindervalide of afhankelijk van een rolstoel, dan dien je begeleid te worden door een reisgenoot en neem je zelf een rollator of rolstoel (opvouwbaar) mee. Tevens moet je dit bij reservering doorgeven, evenals de afmetingen van de rolstoel of rollator (wanneer van toepassing). De aanwezige rolstoelen aan boord van het cruiseschip zijn alleen bedoeld voor noodgevallen.
Indien je gebruik wenst te maken van een aangepaste mindervalide hut, kun je deze niet via onze website boeken. Een mindervalide hut is altijd op aanvraag en je moet dan ook te allen tijde hiervoor contact opnemen met ons contact center.
Houd er rekening mee dat ontschepen niet altijd mogelijk is in havens waar het cruiseschip niet direct aan de kade ligt. Voor de volledigheid willen wij je er ook graag op wijzen dat indien er sprake is van rolstoelgebondenheid, deelname aan excursies helaas niet mogelijk is. Wanneer kleine stukjes en/of trappen gelopen kunnen worden en een opvouwbare rolstoel meegenomen wordt, behoren enkele excursies tot de mogelijkheden. Informatie over de mogelijkheden en zwaarte van excursies wordt aan boord verstrekt door de excursiebalie.
Let op: met het oog op de veiligheid en het comfort van alle reizigers is het van belang dat elke reiziger op het ogenblik van de boeking volledige informatie verschaft, indien hij/zij ziek is, onwel, beperkte beweeglijkheid heeft of mindervalide is.
Routewijziging
In verband met weersomstandigheden of andere door overmacht ontstane omstandigheden kan Ambassador Cruise Line in verband met de veiligheid van de passagiers en bemanning besluiten de route kort voor vertrek of tijdens de cruise te wijzigen.
Sloepenrol / Safety drill
Voor iedere afvaart is er een verplichte sloepenrol. Daar Ambassador Cruise Line veiligheid als hoogste prioriteit heeft, worden alle passagiers verplicht deel te nemen aan de sloepenrol/safety drill. Je leert op de juiste manier het reddingsvest aan te trekken en de procedures die je moet volgen in geval van nood. Deze oefening duurt ca. 15 minuten.
Taal
De voertaal aan boord, zowel onder personeel als bij aankondigingen, is Engels.
Telefoon / Internet
Op alle cruiseschepen van Ambassador Cruise Line wordt het gsm-signaal ontvangen, je kunt gesprekken voeren en ontvangen, alsook sms’jes versturen en ontvangen. Let wel op de kosten, die kunnen hoog oplopen. Op open zee kan het voorkomen dat er tijdelijk geen gsm-signaal is. Je kunt rechtstreeks vanuit de hut telefoneren via de satellietverbinding (kan erg duur zijn).
Er is wifi aan boord van de schepen, waar je tegen betaling gebruik van kunt maken. Er zijn drie verschillende pakketten die worden aangeboden en deze kunnen tijdens de cruise worden aangeschaft. Zo kan je bijvoorbeeld je sociale media bijhouden, videochatten, of gebruik maken van je webbrowser, afhankelijk van welk pakket je aanschaft.
Je hebt geen van deze pakketten nodig om gebruik te kunnen maken van de Ambassador Cruise Line app. Deze kan je gewoon gebruiken door te verbinden met de ‘’Guest Wi-Fi’’. Het aanschaffen van deze wifi pakketten kan dan ook via de app.
Vaccinatie
Voor sommige bestemmingen van Ambassador Cruise Line zijn bepaalde vaccinaties gewenst/verplicht. Informeer altijd tijdig voor vertrek of, en zo ja welke vaccinaties je nodig hebt. Voor informatie en advies kun je bij reisprik.nl terecht, een landelijk netwerk van gespecialiseerde huisartsenpraktijken voor reizigersadvisering en vaccinaties over actuele benodigde vaccinaties.
Voltage en elektrische apparaten
Alle hutten zijn voorzien van 110v en 220v stroom en hebben UK 3-pins stopcontacten om kleine apparaten zoals elektrische scheerapparaten en haarstylers te kunnen gebruiken. Let op: warmt genererende apparaten (zoals waterkokers, flessenwarmers voor baby’s, elektrische dekens, etc.) zijn niet toegestaan aan boord.
Winkels & Services aan boord
De taxfree winkels aan boord zijn dagelijks geopend wanneer het schip op zee is.
Houd er rekening mee dat gekochte alcohol- en tabaksproducten alleen op de laatste dag van de cruise naar je hut worden gebracht. Als deze producten aan land worden gekocht, worden deze bij de ingang van het schip van je afgenomen en tot de laatste nacht van de cruise in bewaring genomen. Drank en tabak kunnen gedurende de hele cruise worden gekocht bij de bars van het schip tegen de vermelde prijzen aan boord.
Zwangerschap
Indien je zwanger bent, dien je dit bij boeking aan ons te melden (of zodra je van de zwangerschap op de hoogte bent) en navraag te doen naar de specifieke voorwaarden die per rederij gelden. Vrouwen die tot 28 weken zwanger zijn aan het einde van de cruise moeten een medische verklaring bij inscheping te overleggen, waarin verklaard wordt dat je fit bent om per cruiseschip te reizen. De regels zijn zeer strikt en je kunt eventueel geweigerd worden. Wegens veiligheidsredenen is het niet toegestaan om vrouwen die langer dan 28 weken zwanger zijn aan het einde van de cruise, aan boord te laten.
*Bovenstaande informatie is afkomstig van derden. Wij zijn niet aansprakelijk voor eventuele fouten en/of wijzigingen.